Sandra Mihelčić magistrica je ekonomije, specijalistica za marketing i poduzetnica već više od 23 godine. Nakon što je radila za poznate domaće i svjetske korporacije na pozicijama srednjeg menadžmenta, već 17 godina vodi vlastitu medijsku grupaciju Business Media Group iz Zagreba. Ovako je opisala sebe, svoj životni i profesionalni put kroz prizmu “snage žene”.
“U poduzetništvo sam se upustila zato što sam željela stvarati nove vrijednosti na tržištu, otvarati nova radna mjesta, prenositi stečeno znanje i iskustvo te aktivno sudjelovati u gospodarstvu. Biti pasivni promatrač, raditi za druge, provoditi tuđe želje i ciljeve jednostavno me više nije usrećivalo, bez obzira na sigurnost u okrilju velikih kompanija za koje sam radila. Danas gotovo da nema ni jedne hrvatske tvrtke koja ne čita barem jedno naše tiskano ili digitalno izdanje ili ne pohađa naše edukacije te koriste usluge consultinga.
Posao sam započela sa suprugom, novcem koji smo dobili kao dar na vjenčanju, oko 20 tisuća tadašnjih njemačkih maraka, na računalu starom 10 godina, doslovce iz dnevne sobe. Prvu zaradu nisam potrošila na kupnju novog automobila, vikendice, jahte ili vlastitog stana, već sam cjelokupnu zaradu ulagala u vrhunske zaposlenike, kvalitetu, marketing i promociju proizvoda i usluga te ono što je najbitnije, ulagala u korektno poslovanje. U 17 godina niti jednog jedinog dana nismo zakasnili s plaćanjem naših obaveza prema državi, zaposlenicima ili dobavljačima. Zbog takvog načina rada dobili smo i čitav niz poslovnih nagrada te povjerenje tržišta i partnera.
Smatram kako žene vode posao isto kao i muškarci, jedino što muškarci žene ne shvaćaju sto posto ozbiljno pa one moraju bolje argumentirati. Moraju mnogo dulje dokazivati da su vrijedne pozicije na kojoj se nalaze. Ženama se pogreške u poslovanju ne opraštaju tako brzo i olako kao muškarcima. Dodatno su “usporene” majčinstvom i čestim bolovanjima zbog djece. Upravo kada se vrate na posao, već ih je muški kolega “preskočio”. Sklonije su kompromisima, bolje razumiju probleme zaposlenih, spremnije su ih saslušati, imaju bolju intuiciju za donošenje nestrukturiranih odluka. Osim toga, mogu istodobno obavljati više različitih aktivnosti, dok muškarcima to ide mnogo teže.
Biznis je odricanje, rad s katkad teškim ljudima, red i disciplina i ako po prirodi niste tomu skloni, radije radite u timu, primajte svoju plaću radeći za druge i bavite se onim što volite. Posebice za mladu ženu. Mlada žena, ako želi biti vrhunska poduzetnica, mora se pomiriti s činjenicom da će njezina obitelj patiti jer je vrlo teško uskladiti obiteljske obveze, majčinstvo i karijeru. To su odricanja na koja mora biti spremna i često odgoditi majčinstvo radi karijere. I sama sam se morala odricati mnogih stvari. Dok se moja generacija zabavljala, ja sam radila, 7 godina sam živjela u stanu bez namještaja jer mi je važnije bilo ljudima isplatiti plaće. No nikada mi nije bilo žao. Majkom sam postala sa trideset i sedam godina, dok je moja generacija već imala odraslu djecu, ja sam mijenjala pelene!”