Marija Mažar javnosti je najpoznatija kroz blog/magazin Stilueta koji je postao prepoznatljiv medij u Rijeci, ali i puno šire. No, to je samo dio priče. Kroz agenciju Alura, manje je poznato da se naša sugovornica bavi odnosima s javnošću i organizacijom događanja, a sama naglašava kako to i nije čudno jer je vrlo povezano, tiče se komunikacije i trendovima u medijima i društvenim medijima što je u bliskoj vezi, a u svakom segmentu rada uživa. O ovome dijelu manje se zna jer kako i sama kaže nije bitno da se zna tko točno stoji iza koje priče, bitno da je priča dobra, da je kvalitetno brendirana i da ostvaruje rezultate.
1. Brojna su događanja koja ste osmislili, organizirali i komunikacijski podržali proteklih godina. Kada i kako ste započeli s event managementom te možete li izdvojiti neka od događanja koja ste organizirali kao najdraža, najzahtjevnija, najuspješnija…?
Imala sam sreću raditi u jednoj agenciji prije nego sam otvorila svoju, tada sam spoznala koliko je bavljenje eventima dinamično, kreativno i stresno, no na kraju kad posjetiteljima pružite emociju i uspomenu tada znate da je sve vrijedilo. Iskustvo u agenciji pomoglo mi je da shvatim kako sve funkcionira, nažalost radi recesije koje je tada pogodila Hrvatsku ostala sam bez posla. Odlučila sam, uz podršku obitelji, pokušati sama stati na noge. Šest godina kasnije sretna sam i zahvalna što sam uspjela, nije bilo lako, ali danas imam prekrasne suradnje, partnere, klijente i sreću da radim ono što volim i što znam sa fantastičnim pojedincima i firmama. Što se događanja tiče najzahtjevniji je Festival mode CITY 45 20 na Trsatskoj gradini, uključuje puno sudionika, višemjesečne pripreme i stalno pomicanje granica u želji da našim sugrađanima pružimo spektakl svake godine.
2. Ne ide uvijek baš sve po planu, kako smo si zacrtali, zar ne? Koje biste situacije naveli odnosno probleme s kojima ste se suočili tijekom organizacije nekog događaja? Je li do tog “propusta” došlo zbog neznanja, jer ga niste uzeli u obzir pa niste imali rezervni plan ili zbog nekih viših sila na koje niste mogli utjecati? Može li uopće svaka stavka imati rezervno rješenje?
Događanje koje sam spomenula održava se na otvorenom. U šest godina dva puta nam se dogodilo da smo na dan eventa odgodili radi loših vremenskih uvjeta, koliko je to intenzivno i izazovno, vjerujem da svi razumiju. Javiti svima, paziti da informacija dođe do svake osobe, naravno neki od sudionika manifestacije ne mogu u drugi termin pa tražimo zamjene. To je jedna stavka na koju ne možemo utjecati, ali u tim trenucima svi nekako se ujedine da pomognu i daju svoj doprinos da promjena prođe čim lakše i bezbolnije.
U ovom slučaju radi se o višoj sili, no znate i sami na greškama se jako puno uči. Bila bi neistina reći da nije bilo grešaka s naše strane, uvijek može bolje, važno je biti realan, nakon svakog događanja naš uži tim sjedne, raspravi što je bilo recimo odlično, a što je moglo bolje, a uvijek postoji mjesta za napredak. Bitno je ne uzdizati se, primiti lijepo komplimente, ali još bitnije i dobronamjerne savjete jer upravo oni pomažu da budemo bolji.
3. Kako biste nekome bez iskustva objasnili korake u organizaciji odnosno kako organizirati neko događanje te što sve treba uzeti u obzir?
Puno toga treba uzeti u obzir, da bi događanje bilo ocijenjeno kao uspješno, jako je puno stavki koje trebaju dobiti pozitivan predznak. Nekome bez iskustva savjetovala bih dobro istraživanje tržišta i planiranje, puno strpljenja i spremnosti na učenje.
4. Uz razvoj koncepta i sva planiranja poput financija i ljudskih resursa, kada na red dolaze pozicioniranje, marketing i promidžba?
Zavisi o tipu događanja i ciljanoj skupini, festivali na nacionalnoj razini (svih tipova) najavljuju se tokom cijele godine, diže se atmosfera, otkrivaju detalji, poziva na ranu kotizaciju i slično. Na našoj lokalnoj razini vjerujem da se u mjesec dana može jako dobro i kvalitetno miksom aktivnosti iskomunicati event.
5. Kako procijeniti uspjeh događanja koje ste organizirali?
Uspjeh događanja znači da su posjetitelji uživali, da se putem medija i društvenih mreža te usmenom predajom pozitivan glas o događanju pronio zajednicom, da je organizator ispoštovao sve sudionike i partnere događanja, uspjeh znači i financijski plus, puno je toga još bitno da bi rekli da smo postigli uspjeh, ali osim ovih konkretnih činjenica, ima još nešto. Uspjeh je kad javnost podržava događanje i kad organizator jedva čeka početi s pripremama za sljedeće izdanje jer mu je želja pružiti emociju, sadržaj i na kraju trenutke za pamćenje.