Magistrica novinarstva, glavna urednica i voditeljica portala znano.st i poduzetnica uspjela se probiti u svijetu poduzetništva s idejom komunikacijskog poslovnog subjekta koji je nazvala Dekoder (onaj koji dešifrira poruku). Uloge agencije su marketing i web usluge odnosno prenošenje poruke od poslovnog subjekta do kupca ili klijenta. Iako svjesna rizika, Azra Imširović je krenula u poslovni svijet i uspjela postaviti kvalitetne i čvrste temelje za uspješno poslovanje i pozicioniranje na tržištu.. Dekoder se i dalje razvija, a više o planovima i razmišljanjima poduzetnice pročitajte u nastavku .
1. Odluka je pala na marketing i web usluge.Kako i zašto ste se odlučili za taj smjer?
Komunikacija je temelj naših odnosa, kako privatnih tako poslovnih. Pojavom društvenih mreža sam shvatila kako je to novi poligon za komunikaciju koji mnogim poslovnim subjektima nije blizak. Završila sam novinarstvo, ali sam se dokvalificirala i za voditeljicu marketinga kako bih klijentima ponudila formalnu sigurnost jer zapravo tada za društvene mreže nije bilo edukacija, samo osobno iskustvo. Na Facebooku sam poslovno od 2007. tako da sam među prvima počela koristiti fan stranice za potrebe tadašnje firme u kojoj sam radila. Dolaskom recesije firma se zatvorila, a ja sam uz podršku partnera odlučila krenuti u samostalne vode i to upravo u online marketing koji se sljedećih par godina pokazao kao žarište atrakcije za komunikaciju poslovnih subjekata sa svojim kupcima ili klijentima.
2. Kakav je danas način poslovanja? Vidite li pozitivne promjene u ljudima s kojima poslujete?
Danas su tvrtke svjesne važnosti društvenih mreža i online oglašavanja kao što su Facebook i Instagram oglasi i AdWords. Potrebno je manje objašnjavanja zašto, ali još uvijek se dosta objašnjava kako. Obično nove tvrtke i biznisi krenu s nama pa nakon što im nekoliko mjeseci pokazujem kako raditi, odluče i sami uz nas ili inhouse dalje voditi društvene kanale, a nama ostavljaju Google oglase i Facebook oglase. Ponovo se ulaže u digitalni marketing nakon što je neko vrijeme vladala stagnacija u tom segmentu i mišljenje kako bi online oglašavanje trebalo biti besplatno. Ali ono ima svoju cijenu kao i oglas na TV-u, novinama.. samo je dostupnije i ima širu publiku pa se često brka za besplatno, kao npr. content marketing.
3. Jeste li krenuli u poduzetništvo iz financijske potrebe ili nekog drugog razloga?
Mišljenja sam da se niti jedan posao ne pokreće u potpunosti iz financijske potrebe, dapače, iako bitna, ta potreba može biti najviše 50% poticaja. Posao se pokreće ili kako bi se riješio neki problem koji imamo mi ili drugi oko nas (tako je partner pokrenuo servis za izdavanje računa Solo kako bi nam riješio problem pisanja faktura klijentima koji je prerastao u servis s nekoliko tisuća korisnika) ili kako bi se ostvarila neka strast prema nečemu. Moja strast je komunikacija, u pisanom, slikovnom i verbalnom obliku, kroz sve moguće kanale pa je tako krenula i ideja za pokretanjem Dekodera.
4. Koje je Vaše mišljenje o ženama u poduzetništvu? Jesu li poduzetnice u Vašoj branši prihvaćene i ravnopravne?
Žene u poduzetništvu više nisu jednorozi kao prije recimo pet godina. Došle su skroz nove generacije mladih žena koje se ne boje predvoditi svoje ideje u obliku startupa recimo. I starija generacije su se odvažile slijediti svoje snove i otvarati firme i obrte. Percepcija žena u svijetu poduzetništva se promijenila, na bolje, prvenstveno kroz rad poduzetnica na tržištu koje su pokazale da žene znaju i mogu, a nešto i kroz poticaje za žene koje daje država i koje mogu biti neka sigurnost žena za vlastiti biznis početak. Žene su poznate po tome da teže riskiraju i donose odluke tek nakon što prouče dobro što i kako pa tako i kad pokreću biznis. Zato je potrebno i dalje poticati žene u poduzetništvu kroz mjere koje će im omogućiti da se ne moraju brinuti recimo o tome tko će im čuvati djecu, tko će napraviti ručak itd. Osobno nisam za nikakvu pozitivnu diskriminaciju osim kod bolesnih osoba, ali ako se proračunski novci već troše na sve i svašta, neka dio ide i na ženske poduzetnice, zašto ne.
5. Smatrate li da svaka žena može biti poduzetnica? Zašto?
Svaka žena može biti poduzetnica koliko i svaki muškarac. Nisam ljubiteljica generalizacija, neke žene mogu biti poduzetnice, neke doktorice, neke slikarice, kako koja želi. Svaka žena koja želi biti poduzetnica može biti poduzetnica, baš kao što svaka osoba koja želi biti nešto, može biti to. Ravnopravnost znači da imamo svi istu priliku, a to smatram da imamo. Iako nije problem postati poduzetnica, nego ostati poduzetnica. Ali to je problem kod svih poduzetnika, nevezano uz spol. Tu bi nam država mogla puno pomoći smanjenjem poreza i davanja i olakšavanjem procedura npr. u knjigovodstvu. Jeste li znali da obrtnici dohodaši svaki mjesec predaju jedno te isti obrazac i to osobno koji zatim službenik utipkava u računalu. Apsurdno, zar ne?